آموزش رایگان

شاید این ایده که آموزش دانشگاهی روزی رایگان بشه امری دشوار بنظر بیاد اما این ایده داره یواش یواش جای خودشو تو دنیای اینترنت باز میکنه. امروز میخوام سه تا سایت واسه آموزش رایگان در مقاطع دانشگاهی براتون معرفی کنم که یکیش فارسی هست. امیدوارم مفید واقع بشن.


سایت دانشگاه MIT

سالها پیش دانشگاه ام ای تی شروع کرد و سایتی رو راه اندازی کرد که تمام مطالب دانشگاهی به تفکیک رشته و مقطع رو تو سایتش گذاشته بود ولی شامل ویدئو نیست. این سایت بسیار مفید هست و برای مرور مطالب دانشگاهی بسیار جامع و کامل بنظر میرسه.

 

برای رفتن به این سایت و استفاده از مطالبش میتونین به این آدرس برید: http://ocw.mit.edu/index.htm

در سمت راست وبلاگ طبقه بندی مطالب وجود داره که میتونید رشته مورد علاقه خودتون رو انتخاب کنید.


 سایت Coursera

این سایت جدیدا راه افتاده ولی هنوز برخی از رشته ها رو ممکنه پوشش نده اما این سایت از این جهت بسیار سودمنده که تمام اساتید اون از دانشگاههای بنام آمریکا هستند و کلاس اونها ویدئویی هست و شما باید برای شرکت در کلاسها از قبل ثبت نام کنید که ثبت نام اون هم کاملا رایگان هست. برای رفتن به این سایت روی لینک coursera کلیک کنید.

 


کلاس درس مدرسه ای برای همه

سایت آخر کاملا رایگان و فارسی هستش و به کمک چند نفر از دانشجویان دانشگاههای آمریکا بنیان گذاری شده است. مطالب دانشگاهی و دبیرستان رو تحت پوشش میده (بصورت ویدئویی) اگرچه هنوز در اول راهش هست و ممکنه بعضی از درسها و رشته ها رو پوشش نده. برای رفتن به این سایت روی لینک کلاس درس  کلیک کنید

 

امتحان ایلتس

همانطور که توپست قبل گفتم دارم واسه یه دانشگاه اپلای می کنم اما یه مشکلی هست اونم ایلتس هستش. راستش دلم میخواد کسایی که این پست رو می خونند بگن که کدوم مرکز ایلتس تو ایران اسپیکینگ و رایتینگ رو راحتتر نمره میدن البته خیلی ها میگن ایران ایلتس اما چون من عجله دارم باید تا آخر دسامبر امتحان بدم و ایران ایلتس همه صندلی هاش پر هست ناچارم برم توی دو مرکز دیگه ثبت نام کنم.  

جدیدا دانشگاه آزاد داره امتحان ایلتس برگزار میکنه که نماینده ای دی پی هستش. نمیدونین تهران ایلتس و ایلتس دانشگاه آزاد کدومشون از نظر نمره دهی بهترند یا کیفیت صدا تو لیستنینگ. میگن ممتحن های ایلتس دانشگاه آزاد ایرانین و بعضی ها میگن خوب نمره میدن بعضی ها هم میگن ایرانیا عقده دارند و خوب نمره نمیدند و استرس شما رو تو اسپیکینگ بیشتر میکنند. البته مقایسه ای جدیدا ایلتس آفرینش گذاشته ولی اون قدیمیه و نمی شه نتیجه درستی گرفت. اگه کسی جدیدا تو این دو تا مرکز امتحان داده لطفا از تجربش بگه ممنون میشم.

اپلای کردن واسه دکتری

با سلام خدمت دوستان عزیز .ببخشید من یکسالی میشه که مطلب ننوشتم راستشو بخواین نوشتنم نمیومد. به هرحال از همه دوستانی که به وبلاگم سر میزدند تشکر میکنم.

راستش رو بخواین من واسه خیلی از اساتید تو کانادا و استرالیا و آمریکا ایمیل فرستادم اما تعدادزیادی از اونها اصلا ایمیل رو باز نمیکنند یا اگر هم باز کردن جوابمو ندادند. چند ماهه پیش تماسی با یکی از اساتید دانشگاه مکواری تو سیدنی داشتم بهش گفتم واسه سال دیکه میخوام اپلای کنم. باهم قرار اسکایپ گذاشتیم و او راجع به بورس تحصیلی صحبت کرد و شرایطش رو برام توضیح داد. خیلی خوشحال شدم فکر کردم دیگه پذیرش رو گرفتم بهم گفت سرم شلوغه و بعدا یه پروپوزال مینویسیم و پولشو از دولت میگیریم. چند روز پیشها بعد از دو سه ماه باهاش تماس گرفتم که خوب چه خبر من میخوام دو ماه یا سه ماه دیگه اپلای کنم آخه مدارکم کامل نیست و از این حرفها.جواب داد که معدلت چنده؟!!! (همانطور که میدونید تو استرالیا برای دکتری دیدلاین واسه اپپلای وجود نداره)و ... منم خیلی تاراحت شدم آخه قبلا جوری صحبت کرد که انگار میخواد با من کار کنه حتی اولش گفته بود که میخوام ببینم با کی قراره کار کنم.

منم بهش جواب دادم که من که تو رزومه معدل و نوشته بودم و شما بهم گفتی که واسه بورس باید پروپوزال بنویسیم و .... من فکر کردم تو منو انتخاب کردی واسه پروژه ات و از این حرفا. بعد جواب داد که حق با شماست ولی باید با رفرنسهات تماس بگیرم تا مطمئن تر بشم و گفت میدونم تو رزومت اسم اساتید مرجع رو نوشتی ولی میخوام ازت بپرسم هنوز همونا رفرنسات هستند یا نه اگر اینطور است بهم بگو تا باهاشون تماس بگیرم. منم دوباره خوشحال شدم و امیدوار تر.

اما هنوز تردید دارم نمی دونم اصلا کار درستی میکنم که میخوام برم دکتری بخونم یا نه. آخه من اینجا شرایط کاریم خوبه و مدیر یه بخش از شرکت هستم و خانومم هم ده سال سابقه کار تو یه شرکت دولتی داره خودمم ۵ سال. نمیدونم بعد از دکتری کار مناسب گیرم میاد یا نه خلاصه مردد هستم . یکی از دوستام تو آلما دکتری گرفت الان میخواد برگرده ایران!

اما یه سوالی از شما دارم کسی هست که تجربه اینجوری داشته باشه و تونسته باشه بورس بگیره آخه من مقاله تو جورنالهای معتبر خارجی ندارم و این استاد باید بیشترین فشار برای گرفتن بورس رو روی تجربه کاری من بگذاره. خوشحال میشم تجربه خودتون رو در اختیار من بگذارید.

پایان سربازی

سلام دوستان امیدوارم که همگی حالشون خوب باشه. این یکی دو ماهه یکم سرم شلوغ بود نتونستم پست بگذارم ولی هردفعه که میومدم میدیدم کلی بازدید کننده داشتم از همه آنهایی که به وبلاگم سر میزنند تشکر میکنم و بخاطر اینکه نتونستم پستی بگذارم منو ببخشید.

خوب بالاخره بعد از گذشت ۱۶ ماه سربازی ما هم تموم شد و کارتم رو هم گرفتم حلا باید واسه پاسپورت اقدام کنم و مدارک دانشگاه.

 تو این چند هفته هم لیست مشاغل مورد نیاز کانادا اعلام شد ولی متاسفانه شغل من حذف شده ولی خوب اشکالی نداره این مسئله منو در تصمیم خودم واسه ادامه تحصیل در کانادا یا استرالیا (به احتمال قوی کانادا) راسختر میکنه.

معرفی چند سایت مفید برای تقویت زبان انگلیسی

امروز میخوام سه تا سایت خوب واسه تقویت زبان براتون معرفی کنم البته یکیش شامل ایلتس و تافل  می شه. البته کسانی که اینترنت پرسرعت دارن راحت تر میتونند از این سایتها استفاده کنند.

خوب اول سایت http://www.elllo.org رو معرفی می کنم. این سایت شامل فایلهای صوتی در مورد موضوعات مختلف می باشد و بصورت محاور ای و برای تقویت لیستنینگ و لغت و اصطلاحات انگلیسی مفید می باشد.

 وقتی وارد یکی از مباحث می شوید سمت راستش یک لینک واسه دانلود فایل صوتی داره و همینطور یک لینک واسه کوئیز. سمت راست متن مکالمه یک لینک هم واسه Audio Notes vocabulary داره که توصیه میکنم حتما اونو بخونید. در شکل زیر شما مبحث مربوط به Home cooking رو مشاهده میکنید.


دومین سایت http://www.englishcentral.com/en/videos هستش که شامل یک سری ویدئو با زیرنویس انگلیسی هست. این سایت امکانات جالبی داره  از جمله اینکه میتونید صدای خودتونو ظبط کنید ! و خودتونو تست کنید.


سومین سایت http://www.examenglish.com هست. این سایت رو شاید خیلی ها دیده باشند. انواع تستهای ایلس و تافل و ... رو بصورت رایگان در هر چهار مهارت ریدینگ- لیستنینگ- اسپیکینگ و رایتینگ ارائه میکنه.

دو سایت مفید برای خرید و فروش و کرایه املاک در نیوزیلند و استرالیا

در پست قبلی یک سری سایت برای خرید و فروش و اجاره املاک در کانادا معرفی کردم و حالا نوبت استرالیاست. البته خیلی از شما ها با این سایت آشنا هستید ولی برای اونهایی که آشنا نیستند معرفی میکنم. 

 آدرس این سایتها :http://www.realestate.com.au   و www.realestate.co.nz  

این دو سایت امکانات خیلی خوب و پیشرفته داره و میتونید توی این سایت عضو بشید و برای هر شهری که دوست دارید  یک  ایمیل آلرت و نیوزلتر درست کنید تا هروقت ملکی برای اجاره و فروش گذاشته شد به شما اطلاع داده شود.

برای دسترسی به این سایتها می توانید از آدرسهای بالا استفاده کنید یا برید تو سایت یاهوی استرالیا و یا یاهوی نیوزیلند و از ستون سمت چب RealEstate رو انتخاب کنید.

یک سایت مفید برای اجاره خانه در شهرهای کلگری و ادمونتون کانادا

دیروز داشتم به این فکر میکردم که اگه بخوام برم کانادا درس بخونم کجا برم . خوب به این نتیجه رسیدم که اولین جایی که اقدام کنم دانشگاه کلگری خواهد بود چون اساتید تراز اولی داره و همشون معروف هستند حداقل تو رشته من. خوب طبیعی که توی یک همچین دانشگاهی پذیرش گرفتن خیلی سخته خصوصا اینکه ایلنس ۷.۵ یا تافل ۹۲ می خواد. خوب این شد که به یکی از دوستام ایمیل زدم که اونجا چقدر فاند میدن و چقدر هزینه میشه و .... اونم جوابمو داد که ۲۲۵۰ دلار و حدود ۶۰۰ تا هم از این پول کم میشه بخاطر شهریه که میشه ۱۶۵۰ دلار.

گفت که  هزینه کرایه منزل حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه هستش و بقیه خرجها هم ۱۰۰۰ دلار خواهد بود . خوب یکم نگران شدم که آیا این فاند واسه من که متاهلم کافیه یا نه.  یعنی اگر از ۱۶۵۰ دلار ۱۰۰۰ دلار کم کنیم میمونه ۶۵۰ دلار که فکر کنم یک کم باشه. درنتیجه رفتم تو اینترنت سرچ کردم ببینم آیا خونه با اجاره کمتر هستش یا نه. تو سرچم به سایت رنت فستر برخوردم .

 این سایت یک سایت خیلی خوبی هست که میخواستم واسه شما معرفی کنم و اونایی که قصد دارن برن کلگری یا ادمونتون بدردشون میخوره. محیط خیلی خوب و ساده ای برای سرچ کردن خونه داره که میتونی مبلغ دلخواه رو تو فیلد مخصوصی وارد کنی و نتایج رو ببینی. منم مبلغ رو بین ۴۰۰ تا ۱۰۰۰ وارد کردم و دیدم چقدر آپارتمان و خونه با قیمت ماهیانه ۶۵۰ تا ۷۵۰ دلار اونم با امکانات خوب و نزدیک مرکز شهر (حدودا ۵۵۰ متر تا داون تاون و ۴ کیلومتر تا دانشگاه و ...) پیدا میشه آخه عکسهای خونه ها هم اونجا گذاشته شده و همینطور فاصله اون از ایستگاه اتوبوسُ -مرکز شهر-باشگاه بدنسازی- دانشگاه و ... رو براتون محاسبه میکنه. همینطور امکان مقایسه آپارتمان مورد نظر با بقیه را داره. خلاصه امکانات جالب داره.

دیدم پس میشه هزینه منزل رو کم کرد البته با حدود ۴۰۰ تا ۵۵۰ دلار میشد یک خونه ای تو قسمتهای نه چندان جالب شهر اجاره کرد که این از عکسهاش و دیدن اون تو نقشه شهر (که تو همون سایت نقشه اونو هم میده) کاملا پیدا بود.

سایتهای دیگه ای هم هستند که این خدمات رو ارائه میدن:

http://www.247apartments.com

http://www.apartmentcorner.com

http://www.gottarent.com

در تورنتو:

http://www.4rentgta.com

http://www.myhood.ca

http://www.hometrader.ca/CategoryRental.aspx?cty=toronto

 

 

 

 

حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز (Beautiful Morning Glory Clouds)

 اگر از فايرفاكس استفاده مي كنيد و عكسها رو مشاهده نمي كنيد لطفا از اينترنت اكسپلورر استفاده كنيد

حلقه ی صبحگاهی یک پدیده ای در علم هواشناسی هست که پریروز در شمال خلیج استرالیا کارپنترایا Northern Australia’s Gulf of Carpentaria دیده شد. ابر حلقه ی صبحگاهی یک دسته ابر لوله شدست که می تونه بیشتر از ۶۲۰ مایل(۱۰۰۰ کیلومتر) طول و نیم مایل تا
۱٫۲ مایل(۱ تا ۲ کیلومتر) ارتفاع و به سرعت بالاتر از ۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنه.اصحنه ای باور نکردنی که انسان به چشمان خودش اعتماد نمی کنه

حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز

حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز

ابر حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز

 

ابر حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز

 

ابر حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز

 

ابر حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز

 

ابر حلقه ی صبحگاهی حیرت انگیز

 

Beautiful Morning Glory Clouds

 

Beautiful Morning Glory Clouds

 

Beautiful Morning Glory Clouds

 


Beautiful Morning Glory Clouds

منبع: http://021kids.net

آخرین تغییرات درباره لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا

بالاخره لیست رشته های مورد نیاز کشور استرالیا اعلام شد. برای مشاهده این لیست به وب سایت اداره مهاجرت استرالیا مراجعه کنید.

شاد باشید 

معایب و مزایاي زندگی در کشورهای آمریکا، کانادا و استرالیا

در اين پست ميخوام راجع به مزايا و معايب زندگي در سه كشور آمريكا، كانادا و استراليا صحبت كنم البته اين مطلب رو من توي اين وب سايت ديدم گفتم اينجا بزارم تا هركسي نظري داره بذاره. اين مطلب توسط كامبيز روزبه نوشته شده است.

  اونهايي كه در اين سه كشور زندگي مي كنند يا زندگي كردند بهتر مي تونند كمك كنند.  شايد همه مطالب آن  صحيح نباشه واسه همين ميخوام خواهش كنم نظراتتون رو اينجا بذاريد تا هم من و هم بقيه استفاده كنند. احتمالا نمونه اين مطلب رو تو وبلاگها هم بتونيد پيدا كنيد و شايد واسه خيلي از شماها تكراري و پيش پا افتاده باشه ولي خوب فكر كردم شايد اين موضوع خوبي باشه.

كشور

معایب

مزایا

امریکا

۱-کار ,کار ,کار... برای پرداخت اقساط خانه, ماشین و...

۲-گرانی هزینه بهداشت

۳-عدم وجود سرویسهای دولتی مانند بهداشت و خدمات اجتماعی براي همه اقشار جامعه

۴-سختی امکان اقامت پس از تحصیل برای ایرانیان

۵- عدم امکان تجارت با ایران

۱-در صورت اقامت در کالیفرنیا احساس دور از وطن نخواهید داشت.

۲- بازار گسترده برای کار و تجارت

۳-وسعت زیاد و تنوع آب و هوایی

۴- مهاجرت شانسی (قرعه کشی) برای افراد بالای دیپلم يا همون لاتاري

۵- مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری با نیم میلیون دلار

۶-کم بودن مالیات نسبت به سایر کشورهای صنعتی

كانادا

۱-فصل سرمای طولانی, شاید سرمای تورنتو بیشتر از شهر همدان نباشد ولی طولانی بودن فصل سرما کلافه کننده است

۲-دشواری پیدا کردن کار برای اشخاص با مهارت و سطح زبان پایین یا متوسط

۳-سخت بودن گرفتن ویزای تحصیلی برای افراد مقیم ایران

۴-طولانی بودن پروسه مهاجرت در بعضی موارد

۱-سکوی پرتاب به امریکا, با توجه به رابطه اقتصادی وسیع با امریکا و سهولت در مسافرت و کار برای شهروندان کانادا

۲-در صورت اقامت در تورنتو احساس دور از وطن نخواهید  داشت

۳-اگر بدنبال تحصیل برای خود و یا فرزندتان هستید, وجود دانشگاههای معتبر مانند دانشگاههاي تورنتو, واترلو, مک گیل, کویینز، یو بی سی، ويكتوريا، وسترن اونتاريو ، سيمون فريزر، آلبرتا و ...

۴-سهولت در اقدام نمودن برای مهاجرت و ورود

۵-ارزانی روش مهاجرت سرمایه گذاری

۶-مالیات بر درآمد و خرید بالا در استانهای پر جمعیت

۷-سیستم سیاسی و قوانین پیشرو در جهت محافظت از حقوق مهاجران

۸-آشنایی با سایر فرهنگها و آمیختگی فرهنگی

۹- دریافت شهروندی و گذرنامه پس از گذراندن سه سال اقامت

۱۰-تشویق مهاجران به حفظ رسوم و ارزشها در حدی که باعث مشکل برای بقیه فرهنگها نگردد

۱۱-ارائه سرویسهای اجتماعی و ورزشی مجانی به مهاجرین, بچه ها و خانواده ها

استراليا

۱-بازار اقتصادی کوچک

۲-دوری از سایر اقتصادهای پیشرو (امریکا, اروپا و کانادا)

۳-لهجه انگلیسی سخت

۴-نژاد پرستی بر علیه مهاجران

۱-آب و هوای معتدل رو به گرم

۲-زبان رسمی انگلیسی

۴-سهولت در گرفتن ویزای تحصیلی

۵-سرعت در بررسی پرونده مهاجرت

 در مورد سرماي هوا بايد بگم كه خوب شمال آمريكا هم مثل كانادا هست و  در مورد  ن‍ژادپرستي در استراليا من فكر كنم اين دوست عزيزمون يكم بي انصافي ميكنند البته من  اين موضوع رو نميدونم ولي ميدونم در حدود ۲۰ سال قبل يا ۳۰ سال قبل شايد اينطوري بوده باشه اما بعيد مي دونم در حال حاضر چنين چيزي در اونجا وجود داشته باشه يا اگر هم باشه خيلي كم هست. منتظر نظرات خوبتون هستم.

 

ممنونم

خوب خيلي ممنونم از دوستاني كه لينك وبلاگمو  به وبلاگشون اضافه كردند و همينطور از اينكه كامنت گذاشتيد  اميدوارم كه بتونيم به همديگه كمك كنيم.

استراليا، كانادا يا آمريكا؟

خوب همونطور كه قول داده بودم لينك وبلاگهايي رو كه توي گوگل ريدرم داشتم به بلاگم اضافه كردم. اميدوارم اين دوستان هم لينك وبلاگمو تو وبلاگشون بگذارن.  راستي يادم رفت بگم من دو ماه آخر سربازيمو دارم ميگذرونم الانم تو محل خدمتم دارم مينويسم (به به عجب سربازي!، خوشبحالم) و قصد دارم تو يه برنامه ريزي يك تا يك سال و نيمه خودمو واسه رفتن آماده كنم. خوب ميخوام راجع به اينكه كدوم يك از كشورهاي آمريكا، كانادا و استراليا مناسب تر براي مهاجرت هستند، صحبت كنم.  همونطور كه قبلا گفته بودم من قصد دارم واسه ادامه تحصيل به يكي از دانشگاهاي خارج از كشور برم احتمالا يكي از سه كشور بالا خواهند بود اما اينكه كدوم كشور رو براي ادامه زندگيم بعد از تحصيلم انتخاب كنم مسئله اي كه ذهن منو بخودش مشغول كرده. حالا ممكنه بعضيا بگن كه تو حالا پذيرش بگير تا بعد. ولي من اينطوري نيستم.  ميخوام وقتي پذيرش گرفتم از اون كشور پرونده مهاجرتيمو واسه يكي از اين سه كشور باز كنم. از دوستاني كه در اين كشورها زندگي ميكنند يا زندگي كرده اند خواهش ميكنم كمكم كنند. البته اين انتخاب به مسائل شخصي مختلفي از جمله استانداردهاي زندگي در آن كشور، آب و هوا، فرهنگ و ... بستگي داره و ممكنه هركسي يه سليقه اي داشته باشه اما من ميخوام نظرات ديگران هم بدونم تا بتونم بهتر تصميم بگيرم. وبلاگ من تازه هستش و هنوز خواننده اي ندارم اما هر وقت كه اين پست رو خونديد لطفا نظر بديد و كمكم كنيد. ممنونم


سلام

با سلام خدمت همه خوانندگان عزيز. مهدي هستم و در آينده اي نه چندان دور قصد دارم به همراه همسرم براي ادامه تحصيل به خارج از ايران برم و شايدم بعدش براي مهاجرت اقدام كردم. اين وبلاگ رو با اين هدف ايجاد كردم كه با خوانندگاني كه قصد مهاجرت دارند و وبلاگنويساني كه درباره مهاجرت مي نويسند و همينطور بقيه وبلاگنويسان عزيز در ارتباط باشم و از تجربيات و نظرات آنها استفاده كنم و در كنار اين تبادل نظرات با دوستان جديدي نيز آشنا شوم. البته هنوز نميدونم كه كجا خواهم رفت بخاطر همين اسم وبلاگ رو "در راه مهاجرت به ..." انتخاب كردم. در ضمن اينجا ميتونه جايي باشه واسه درد دلهام و مطرح كردن افكار و عقايد شخصيم. من در گوگل ريدرم خيلي از اين جور وبلاگها رو اضافه كردم و هر روز اونها رو مطالعه ميكنم. دلم ميخواد لينك اونها رو تو وبلاگم قرار بدم و از اين عزيزان هم خواهش ميكنم اگه تمايل دارن لينك وبلاگمو تو وبلاگ خودشون متقابلا قرار بدن. من هنوز اول راهم و تا آخر راه تقريبا فاصله زيادي دارم. من هميشه تو زندگيم اميدوار بودم و با اهداف و آرزوهام زندگي كردم و هميشه به هرچي خواستم رسيدم. از اين بابت خدا رو شكر مي كنم. يكي از اين اهداف كه هنوز به اون دست پيدا نكردم ادامه تحصيلم در مقطع Phd و زندگي در جايي است كه احساس آرامش كنم البته متاسفم كه اينو ميگم ولي به هرحال اين واقعيت داره. حالا شايد بعضيا بگن كه از كجا ميدوني بري جايي ديگه احساس آرامش ميكني؟ كه اينم حرفيه ولي اميدوارم درك كنين كه منظورم از آرامش چيه. سخت ترين چيزي كه در خارج از كشور ما ايرونيها رو آزار ميده دوري از خانواده هستش كه فكر كنم منم به همراه همسرم از اين قاعده استثنا نباشيم. بگذريم، خلاصه خوشحال ميشم دوستاي خوبي پيدا كنم .