شهر ونکوور کانادا، سومین شهر بزرگ کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر استان بریتیش کلمبیا کانادا محسوب می‌شود. این شهر با جایگاه برتر در فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی قرار دارد و با محیطی فرهنگی و طبیعتی منحصر به فرد، مهاجران و بازدیدکنندگان را به سوی خود جذب می‌کند. اگر موفق به اخذ ویزای کاری کانادا شده و در این شهر زندگی کنید، متوجه فرصت‌های شغلی فراوان و درآمد بالا برای هر کسب‌وکار خواهید شد.

ونکوور اغلب به عنوان یکی از دوست داشتنی ترین شهرهای جهان شناخته می شود همچنین این شهر اخیرا به عنوان بهترین شهر برای زندگی نیز انتخاب شده است. موقعیت خوب این شهر در نزدیکی اقیانوس، واقع در کوههای ساحل شمالی ونکوور را به یک محل ایده آل برای زندگی در طول سال تبدیل می کند.

در ونکورر مناظر شگفت انگیز، سواحل زیبا و مسیرهای پیاده روی کوهستانی زیادی وجود دارد. زندگی در ونکورر بسیار مناسب افرادی است که به طبیعت علاقمند هستند، نمی توان از زیبایی های طبیعی بریتیش کلمبیا گفت و اهل طبیعت بود علاقمند به زندگی در این منطقه نشد!

آیا زندگی در ونکوور پر هزینه است؟

اگرچه ذکر این مورد برای یک جمعیت گسترده و متفاوت درست نیست اما منصفانه است که بگوییم ونکوور یکی از گران ترین شهرهایی است که در کانادا قرار دارد؛ این به چه معناست؟! از نظر مسکن، متوسط هزینه اجاره آپارتمان یک خوابه در ونکوور در حال حاضر در محدوده قیمت 1900 تا 2000 دلار است که البته باتوجه به محلی که زندگی می کنید می تواند متفاوت باشد. همچنین هزینه های تلفن همراه تقریبا 75 دلار در ماه، هزینه های حمل و نقل 93 دلار در ماه و هزینه مواد غذایی تقریبا 315 دلار در ماه است.

هزینه زندگی متوسط در ونکوور چقدر است؟

زندگی در ونکوور ارزان نیست! این شهر به همراه تورنتو از گرانترین شهرهای کانادا هستند. متوسط حقوق در ونکوور 75.000 دلار در سال است یا بیانی بهتر هزینه زندگی ماهانه در وونکور برای یک نفر 1.180 دلار است این در حالی است که متوسط زندگی یک خانواده چهارنفره 4.350 دلار است که این هزینه برای اجاره نیست و فقط هزینه مخارج افراد است.

این شهر با کیفیت زندگی بالا، علاقه‌مندان مهاجرت به کانادا را مجذوب خود کرده و شما را به تجربه یک زندگی آرام و پویا دعوت می‌کند. ونکوور به عنوان یک مرکز تحصیلی معتبر نیز شناخته می‌شود و از دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خوبی برخوردار است. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از برنامه‌های تحصیلی و فرهنگ تحصیلی غنی این شهر استفاده کنند.

اطلاعات مهم درباره شهر ونکوور کانادا

شهر ونکوور کانادا، با جذابیت‌های فراوان و جمعیت چندفرهنگی، به عنوان مقصدی پرطرفدار برای مهاجران از سراسر جهان شناخته می‌شود. حدود ۴۰ درصد از ساکنان این شهر را مهاجران تشکیل داده‌اند و این افراد از کشورهای مختلف، به ویژه کشورهای آسیایی، به ونکوور نقل مکان کرده‌اند.

این ویژگی متنوع بودن جمعیت، ونکوور را به یک محل مساعد برای مهاجرت از کشورهای مختلف، مِن جمله ایران، تبدیل کرده است. جهت دریافت مشاوره تخصصی در زمینه مهاجرت به کانادا، می‌توانید از مشاوره متخصص گروه مهاجرتی اکسپرتاپ استفاده کنید، اما لازم است قبل از مهاجرت به این شهر، اطلاعات زیر را بدانید.

  • نام شهر: ونکوور Vancouver
  • استان: بریتیش کلمبیا
  • کشور: کانادا
  • زبان: انگلیسی
  • جمعیت: ۲٬۴۷۶٬۱۴۵
  • مساحت: ۲٬۸۷۷٫۳۶
  • تراکم جمعیت: ۸۵۶/۲ در کیلومتر مربع

بهترین جاذبه‌های گردشگری شهر ونکوور کانادا

ونکوور یکی از شهرهای پرطرفدار کانادا بوده که با برخورداری از اماکن گردشگری فراوان، ساکنان و بازدیدکنندگان را میزبانی می‌کند. در اینجا به برخی از بهترین اماکن گردشگری در شهر ونکوور کانادا اشاره می‌کنیم:

  1. پارک استنلی (Stanley Park): این پارک دیدنی به عنوان یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در آمریکای شمالی شناخته می‌شود. با محیط سبز و چشم‌اندازهای زیبا، این مکان بهترین انتخاب برای گشت‌و‌گذار و فعالیت‌های رفاهی تبدیل شده است.
  2. فلای اُور کانادا (FlyOver Canada): این مکان تجربه پروازی فوق‌العاده به نام “پرواز نهایی” را در یک سفر جذاب و تکنولوژیکی به اطراف کانادا می‌برد برای شما ایجاد می‌کند؛ بنابراین می‌توانید احساس ناب پرواز را تجربه کنید.
  3. آکواریوم ونکوور (Vancouver Aquarium): این جاذبه متفاوت به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی به حفاظت از زندگی آبزیان اختصاص یافته و از طریق آموزش، تحقیقات و اقدامات مستقیم برای حفظ محیط زیست زیرآبی فعالیت می‌کند.
  4. مرکز خرید متروپولیس ات متروتاون (Metropolis at Metrotown): اگر عاشق خرید هستید، بازدید از بزرگترین مرکز خرید در بریتیش کلمبیا یعنی Metropolis at Metrotown، تجربه‌ای لذت‌بخش و خاص را برای شما به ارمغان می‌آورد.

مرکز شهر ونکوور در یک شبه جزیره واقع شده است. این محل از سه طرف با آب احاطه شده است. این فضا در محدوده کوچک شهری قرار دارد که مشخصه های آن ساختمان های مسکونی بلند و بلوک های اداری زیاد است. مرکز شهر منطقه اصلی تجارت در ونکوور است. اماکن هنری، تفریحی و ورزشی بسیاری در آن قرار دارد و به چندین مجتمع مسکونی شلوغ نزدیک است.